clock

Novembar 07, 2022   21:21

0

136

KM: Izložba „Paranoja, kritika“ u sredu u Galeriji Fakulteta umetnosti

Izložba „Paranoja, kritika“ Mata Uljarevića biće otvorena u sredu, 9. novembra, u 19 časova, u Galeriji Fakulteta umetnosti u Kosovskoj Mitrovici.

"Svi crteži rađeni su u istoj, mračnoj i grotesknoj atmosferi, bez prezenzije na status visoke umjetnosti i završenost. Oni su na prelazu između skice i završenog rada, neka vrsta hitrih bilješki o svijetu podsvjesnih slika. Ova postavka je između ostalog i ona uvijek iznova aktuelna borba za status crteža kao autonomnog umjetničkog djela a ne prelazne forme (nacrta za sliku ili skulpturu). Radi se o potrebi za afirmacijom estetike blica – ekspresivnog, brzog, nedovršenog", napisao je autor.

Mato Uljarević je rođen u Podgorici 1997. godine. Diplomirao je na specijalističkim studijama vajarstva, na Fakultetu likovnih umjetnosti na Cetinju, u klasi prof. Predraga Milačića, 2020. godine. Studijski je boravio na programu Skulptura, objekat, instalacija na Fakultetu lijepih umjetnisti i dizajna u Bratislavi (2018. ERASMUS+). Učestvovao je na više domaćih i međunarodnih umjetničkih projekata. Dobitnik je više nagrada u oblasti umjetnosti. Izražava se kroz crtež, skulpturu, koncept, film i animaciju. Reditelj je i scenarista dva filma u proizvodnji („Uroš“, „Burna brežina“). Autor je knjige poezije „Suteren“ za koju je dobio nagradu “Novica Tadić“ za 2022. godinu (Zavod za proučavanje kulturnog razvitka i Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije). Član je ULUCG. Osnivač je NVO Reanimacija, kao i Festivala omladinske kulture Nemanjin grad u Podgorici i Umjetničke inicijative u izdavaštvu – TVRD ORAH. Završava Master studije na FLU na Cetinju. Živi u Podgorici.

Izvor: TV Most

Kosovo i Metohija